• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Cargo and Singapore Airlines cargo exchange cargo capacity

19 October 2013
Etihad Cargo and Singapore Airlines Cargo have agreed to exchange confirmed cargo capacity on services operated by both airlines from Abu Dhabi to London Heathrow and Frankfurt.

The agreement enables Etihad Cargo to offer capacity to Singapore Airlines Cargo on one of its weekly freighter services from Abu Dhabi to Frankfurt, in addition to access to its cargo network to the Middle East, Africa and Central Asia.

Singapore Airlines Cargo will in turn offer cargo capacity on its freighter services to London Heathrow that are operated via Abu Dhabi.

Singapore Airlines Cargo launched a weekly Boeing 747-400 freighter service from Singapore to London Heathrow via Abu Dhabi in June. A second freighter service on the same routing is planned to commence on October 31.

Source: Etihad Airways

تبادل القدرة الاستيعابية بين قسم الاتحاد للشحن وقسم الشحن التابع للخطوط الجوية السنغافورية

19 أكتوبر 2013
أعلن قسم الاتحاد للشحن، التابع للاتحاد للطيران، وقسم الشحن التابع للخطوط الجوية السنغافورية عن اتفاقهما لتبادل القدرة الاستيعابية المؤكدة للشحن وذلك على متن الرحلات التي تشغلها الشركتان من أبوظبي إلى مطار لندن هيثرو وفرانكفورت.
وبمقتضى هذه الاتفاقية، سيقوم قسم الاتحاد للشحن بتزويد قسم الشحن التابع للخطوط الجوية السنغافورية بالقدرة الاستيعابية على واحدة من رحلات الشحن الأسبوعية التي تتولى الأولى تشغيلها من أبوظبي إلى فرانكفورت، مع إمكانية الوصول إلى شبكة وجهات الشركة في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا وآسيا الوسطى.
وفي المقابل، سيقوم قسم الشحن التابع للخطوط الجوية السنغافورية بتزويد قسم الاتحاد للشحن بالقدرة الاستيعابية للشحن على متن الرحلات التي يشغلها إلى مطار لندن هيثرو عبر العاصمة أبوظبي.
وتجدر الإشارة إلى أن قسم الشحن التابع للخطوط الجوية السنغافورية قام بتشغيل رحلة أسبوعية من سنغافورة إلى مطار لندن هيثرو عبر العاصمة أبوظبي اعتباراً من شهر يونيو، وذلك على متن طائرة بوينغ 400-747 المخصصة للشحن. ومن المقرر البدء في تشغيل رحلة شحن أخرى على نفس الوجهة اعتباراً من 31 أكتوبر.
المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on