• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways to launch double daily flights from Abu Dhabi to Malaysia

20 June 2013
Etihad Airways  will add a new daily flight between Abu Dhabi and Kuala Lumpur to offer a double daily service from July 15, 2013.

The new schedule will add 1400 new seats per week to the route - an increase in capacity of approximately 23%. It will enable Etihad Airways to offer better flight connections to its global network and to foster the growth of tourism and trade.

The double daily flights will be operated by two Airbus A330-200 aircraft with a two-class configuration of 18 seats in business class and 236 in economy class. The aircraft will come into service through a dry lease arrangement with partner airline, Jet Airways.

Etihad Airways' current codeshare agreement with Malaysia Airlines will be extended to the extra daily service, providing seamless connectivity beyond the airlines' respective Abu Dhabi and Kuala Lumpur hubs.

Source: Etihad Airways


الاتحاد للطيران تضاعف رحلاتها اليومية بين أبوظبي وماليزيا

20 يونيو 2013
تعتزم الاتحاد للطيران إضافة رحلة يومية جديدة من أبوظبي إلى كوالالمبور، بما يعني تشغيل رحلتين يومياً بدايةً من 15 يوليو 2013.
سيضيف جدول الرحلات الجديد 1400 مقعداً أسبوعياً بين أبوظبي وكوالالمبور، بما يسهم في زيادة القدرة الاستيعابية بواقع 23 بالمئة، الأمر الذي يساعد الاتحاد للطيران على توفير خدمات الربط أفضل بين أبوظبي وشبكة الوجهات العالمية وتعزيز حركة السياحة والتجارة.
وسوف يتم تسيير الرحلتين اليوميتين باستخدام طائرتين من طراز ايرباص A330-200 على أن يتم تقسيم المقاعد على درجتين وهما درجة رجال الأعمال وتضم 18 مقعداً والدرجة السياحية وتضم 263 مقعداً. وسوف يدخل هذا الطراز إلى الخدمة من خلال إبرام اتفاقية لاستئجار الطائرات بدون الطاقم مع جيت إيرويز.
وسوف يتم تمديد اتفاقية المشاركة بالرمز المبرمة مع الخطوط الجوية الماليزية بما يوفر رحلات ربط متكاملة خارج قاعدتي عمليات الناقلتين في أبوظبي وكوالالمبور.
وتجدر الإشارة إلى تعزيز اتفاقية الشراكة بالرمز المُبرمة بين الاتحاد للطيران والخطوط الجوية الماليزية كي تشمل الرحلة اليومية الإضافية وتوفير خدمات ربط سلسة فيما وراء مركز العمليات التشغيلية في كلٍ من أبوظبي وكوالامبور.
المصدر: الاتحاد للطيران



follow us on