• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways to launch Abu Dhabi - Amsterdam flights

15 January 2013
Etihad Airways will launch daily flights between Abu Dhabi and Amsterdam, the capital of the Netherlands.

The new services will begin on Wednesday, 15 May 2013 and carry the KL code of KLM.

The daily flights will complement KLM’s current service between Amsterdam and Abu Dhabi which will increase to daily from the Summer and carry Etihad Airways’ EY code, ensuring that the two airlines can offer a combined double daily service.

Etihad Airways will operate a two-class Airbus A330-200 aircraft on the new Amsterdam service, configured with 22 seats in Pearl Business class and 240 in Coral Economy class, offering each week a total of 3,668 seats between the two capital cities.

The codeshare expansion will see Etihad Airways placing its EY code on KLM flights to Stockholm, Aberdeen, Barcelona, Bergen, Birmingham, Copenhagen, Edinburgh, Glasgow, Gothenburg, Helsinki, Leeds/Bradford, Madrid, Nice and Toronto.  This adds to the current codeshare flights to Billund, Cardiff, Newcastle, Oslo, and Stavanger.

In return, KLM will place its KL code on Etihad Airways flights to Baghdad, Basra, Calicut, Cochin, Dhaka, Erbil, Hyderabad, Kathmandu, Chennai, Male, Peshawar, Seychelles and Trivandrum.  This adds to the current codeshare flights to Colombo, Islamabad, Lahore, Melbourne, and Sydney.

Etihad Airways and strategic partner Air France-KLM unveiled plans to work together on codeshare routes, commercial development and cost synergies in October 2012. The agreement expanded Etihad Airways’ network to 337 destinations.

These new destinations are part of the airline’s 10-year network growth plan which will see Etihad Airways fly to more than 100 destinations with a fleet of more than 150 aircraft by 2020.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تعتزم إطلاق وجهتها الجديدة بين أبوظبي وأمستردام

15 يناير 2013
تعتزم الاتحاد للطيران  إطلاق رحلات يومية بين أبوظبي وأمستردام، العاصمة الهولندية.

ومن المقرر أن تباشر الرحلات يوم الأربعاء الموافق 15 مايو 2013، وستحمل الرمز المشترك "KL" الخاص بالخطوط الجوية الملكية الهولندية "KLM".

وستكمّل الرحلات اليومية الجديدة الخدمات الحالية التي توفّرها شركة الخطوط الجوية الملكية الهولندية بين أمستردام وأبوظبي، والتي سترتفع لتصبح يومية مع بداية الصيف وتحمل رمز الاتحاد للطيران المكوّن من حرفي "EY"، وبالتالي سيتمكن الناقلان الجويان من توفير رحلتين مشتركتين بمعدل يومي.

وستقوم شركة الاتحاد للطيران بتشغيل طائرة ايرباص من طراز A330-200، إلى وجهتها الجديدة أمستردام، المرتبة وفق نظام الدرجتين، وتحمل 22 مقعدًا على متن درجة لؤلؤ رجال الأعمال و240 مقعدًا على متن درجة المرجان السياحية، وتوفر 3,668 مقعدًا في الأسبوع بين العاصمتين.

وبموجب التوسّع في اتفاقية المشاركة بالرمز ستقوم الاتحاد للطيران بوضع رمزها المكوّن من حرفي" EY" على رحلات الخطوط الجوية الملكية الهولندية المتجهة إلى كل من استوكهولهم وأبردين وبرشلونة وبرغن وبرمنغهام وكوبنهاغن وإدنبرغ وغلاسكو وغوثنبرغ وهلسينكي وليدس/برادفورد ومدريد  ونيس وتورنتو. لتضاف إلى الوجهات المشتركة الحالية والتي تضم كلاً من بيلوند وكارديف ونيوكاسل وأوسلو وستافانجر.

وفي المقابل ستضع شركة الخطوط الجوية الملكية الهولندية رمزها المكوّن من حرفي "KL" على رحلات الاتحاد للطيران المتجهة إلى كل من بغداد والبصرة وكالكوتا وكوتشين وداكا وإربيل وحيدر آباد وكاتمندو وشيناي وماليه وبيشاور وسيشل وتريفاندروم، لتضاف إلى الوجهات المشتركة الحالية والتي تضم كلاً من كولومبو وإسلام آباد ولاهور وملبورن وسيدني.

ويُشار إلى أن الاتحاد للطيران وشريكه الاستراتيجي طيران إير فرانس – كيه أل أم كشفا عن خططهما التعاونية للعمل معًا على وجهات مشتركة بالرمز، والتنمية التجارية والتنسيق المشترك للحد من التكاليف في شهر أكتوبر من العام الماضي 2012. وقد ساهمت تلك الاتفاقية بتوسعة شبكة وجهات الاتحاد للطيران لتضم 337 وجهة.

وتأتي تلك الوجهات الجديدة في إطار خطة نمو شبكة الوجهات العشرية والتي من المقرر أن تشهد تسيير الاتحاد للطيران لخدماتها إلى أكثر من 100 وجهة حول العالم بأسطول طائرات يضم أكثر من 150 طائرة وذلك بحلول العام 2020.

المصدر: الاتحاد للطيران

follow us on