• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways to increase Sri Lanka flights to double daily

24 October 2013

Etihad Airways will increase its Abu Dhabi-Colombo service from seven flights per week to a double daily schedule from February16, 2014. 

Operated with an A320 aircraft fitted with 16 Pearl Business Class seats and 120 Coral Economy Class seats, the new service will add over 1,900 seats per week on the Abu Dhabi-Colombo route.

The new flights will also offer a 46% increase in the number of connections to key destinations in the UK, Europe, Africa and the GCC via the airline’s hub in Abu Dhabi.

The new service will also build on the strength of Etihad’s partnership with Sri Lankan Airlines with the carriers combining to offer three daily services on the route with convenient schedules for guests.

The Colombo service was re-launched in January 2010 and has carried more than 210,000 passengers to date.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تزيد عدد رحلاتها إلى سريلانكا لتصبح رحلتين يومياً

24 أكتوبر 2013

أعلنت الاتحاد للطيران أنها تعتزم زيادة عدد رحلاتها على الوجهة بين أبوظبي ومدينة كولومبو في سريلانكا من سبع رحلات أسبوعياً إلى رحلتين يومياً بدءاً من السادس عشر من فبراير من العام القادم 2014.
وسوف تؤدي الزيادة المقررة في عدد الرحلات إلى إضافة 1,900 مقعداً أسبوعياً إلى الطاقة الاستيعابية لوجهة أبوظبي-كولومبو التي تشغلها الاتحاد للطيران عبر طائراتها من طراز ايرباص 320 التي تتسع لما يصل إلى 16 مقعداً بدرجة لؤلؤ رجال الأعمال و120 مقعداً بدرجة المرجان السياحية.
وسوف توفر خدمة الرحلات الجديدة كذلك زيادة بنسبة 46 في المائة في عدد رحلات الربط إلى عدد من الوجهات الرئيسية في المملكة المتحدة وأوروبا وأفريقيا ودول مجلس التعاون الخليجي عبر مركز التشغيل الرئيسي للشركة في مطار أبوظبي الدولي.
وسوف تؤدي خدمة الرحلات الإضافية الجديدة كذلك إلى تعزيز الشراكة بين الاتحاد للطيران والخطوط الجوية السريلانكية حيث ستوفر الشركتان سوياً ثلاث رحلات يومياً عبر جداول رحلات أكثر ملائمةً للضيوف.
وتجدر الإشارة إلى أن الاتحاد للطيران قد أعادت إطلاق وجهة كولومبو في يناير 2010 ونقلت ما يزيد عن 210 ألف مسافر حتى تاريخه.
المصدر: الاتحاد للطيران

follow us on