• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways records profit for second year running

25 January 2013
Etihad Airways was profitable again in 2012. The airline’s President and Chief Executive, Mr. James Hogan, made the announcement during his keynote address at the Global Airfinance Conference in Dublin.

The 2012 result follows Etihad Airways’ maiden profit in 2011 of USD 14 million. During his speech to more than 1,000 delegates in the Irish capital, Mr Hogan added that more details of the airline’s financial results would be released next month.

Mr Hogan also explained to conference delegates how Etihad Airways’ focus on cost control and the creation of value and scale had helped drive its impressive expansion.

Mr Hogan added that Etihad Airways has identified a new route to global expansion, allowing it to accelerate even further its development as an airline and as a business.

This includes organic fleet and network growth, wide-ranging codeshares, and strategic equity partnerships. These all come together to create a virtuous circle of growth opportunities for the airline and its partners.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تنجح في تحقيق أرباح للعام الثاني على التوالي

25 يناير 2013
نجحت الاتحاد للطيران في تحقيق أرباح خلال عام 2012 وذلك للعام الثاني على التوالي. فقد كشف السيد جيمس هوجن، رئيس المجموعة  والرئيس التنفيذي في الاتحاد للطيران، النقاب عن هذا الإنجاز الكبير وذلك خلال كلمته التي ألقاها أمام المؤتمر العالمي لتمويل الطيران في دبلن.

وتجدر الإشارة إلى أن الشركة حققت أرباحاً بواقع 14 مليون دولار أمريكي خلال عام 2011. وأشار  السيد هوجن، في إطار كلمته التي ألقاها أمام حشد كبير من أبرز الشخصيات في قطاع الطيران تجاوز ألف مشارك بالعاصمة الأيرلندية، إلى أنه سيتم الكشف عن مزيد من التفاصيل حول النتائج المالية للشركة خلال الشهر المقبل.

وفي ثنايا كلمته، سلط هوجن الضوء على الدور الكبير الذي لعبته عملية مراقبة وترشيد التكاليف وتعزيز القيمة والوفورات في تحقيق هذا التوسّع الهائل.

وأشار السيد هوجن إلى أن الاتحاد للطيران ابتكرت وسيلة مختلفة وفريدة لتعزيز أعمالها على الخريطة العالمية، الأمر الذي دفعها نحو آفاق جديدة من التطور في قطاع الطيران والأعمال. فهي تعتمد على سياسة مؤلفة من ثلاثة محاور رئيسية تتمثل في تعزيز شبكة الوجهات وتوسيع اتفاقيات الشراكة بالرمز وزيادة الاستثمارات في حصص شركات الطيران الأخرى. وتضافرت هذه المحاور لإيجاد فرص النمو للإتحاد للطيران وشركائها على السواء.

المصدر: الإتحاد للطيران


follow us on