• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways' maiden Amsterdam flight takes off

16 May 2013
The inaugural flight of Etihad Airways has taken off for the Netherlands’ capital, Amsterdam. Flight EY77, carrying the KL code of KLM, departed Abu Dhabi airport on 15 May. This service will be operated by an A330-200 aircraft, configured to carry 262 passengers, 22 in Pearl Business Class and 240 in Coral Economy Class.

The launch of the service is another important development in the strategic partnership between Etihad Airways and KLM. First announced in October 2012, the partnership involves the two airlines codesharing on multiple routes across each other’s networks.

The new daily service between Abu Dhabi and Amsterdam complements KLM’s flights on that route, which carries Etihad Airways’ EY code, ensuring the two airlines will offer a combined double daily service from the summer.

Amsterdam joins a group of 17 leading European cities that Etihad Airways flies to including Brussels, Dublin, Frankfurt, Geneva, London and Paris.

Source: Etihad Airways


إنطلاق الرحلة الافتتاحية الأولى للاتحاد للطيران إلى أمستردام

16 مايو 2013
انطلقت الرحلة الافتتاحية الأولى للاتحاد للطيران إلى العاصمة الهولندية، أمستردام. وكانت الرحلة رقم "EY77" التي حملت الرمز المشترك "KL" الخاص بالخطوط الجوية الملكية الهولندية، قد انطلقت من مطار أبوظبي في 15 مايو. ستستخدم الاتحاد للطيران على هذه الوجهة طائرة ايرباص من طراز A330-200  والمرتبة وفق نظام الدرجتين، لتحمل 262 مقعدًا، 22 منها على متن درجة لؤلؤ رجال الأعمال و240 مقعدًا على متن درجة المرجان السياحية.
ويُعتبر إطلاق تلك الخدمة تطورًا هامًا جديدًا في الشراكة الاستراتيجية القائمة بين الاتحاد للطيران والخطوط الجوية الملكية الهولندية. وقد تضمنت الشراكة التي تم الإعلان عنها بداية في شهر أكتوبر من العام الفائت 2012، مشاركة الناقلين الوطنيين في عدد من الوجهات على امتداد شبكتيهما.
وستكمّل الرحلات اليومية الجديدة الخدمات الحالية التي توفّرها شركة الخطوط الجوية الملكية الهولندية بين أمستردام وأبوظبي، والتي تحمل رمز الاتحاد للطيران المكوّن من حرفي "EY"، وبالتالي ستتمكن الناقلتان الجويان من توفير رحلتين مشتركتين بمعدل يومي خلال الصبف.
وتجدر الإشارة إلى أن أمستردام ستنضم إلى المدن الأوروبية السبعة عشر التي تُسيّر الاتحاد للطيران خدماتها إليها والتي تشمل كلاً من بروكسل ودبلن وفرانكفورت وجنيف ولندن وباريس.

follow us on