• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways launches daily capital link flights from Abu Dhabi to Washington, D.C.

03 April 2013
Etihad Airways has commenced non-stop daily flights between Abu Dhabi and Washington, D.C., creating the first direct air link between the two capitals.

The new service to Washington Dulles International Airport has been introduced to meet strong demand for government and business travel, as well as growing demand for leisure trips between and beyond the cities.

“We have confidently responded by committing 3,360 seats per week and already our forward bookings on the route are very encouraging in both directions,” Mr Hogan said. “In addition, we will open a USD 6.8 million premium lounge this week in Terminal A at Dulles Airport to benefit our Diamond First and Pearl Business Class passengers.”

To date, Etihad Airways has carried almost two million passengers between Abu Dhabi and North America, achieving 12.6% growth in passenger numbers last year.

Etihad Airways serves the Abu Dhabi – Washington, D.C., route with ultra-long range Airbus A340-500 aircraft, seating 240 passengers in a spacious three-class cabin – 12 in Diamond First, 28 in Pearl Business and 200 in Coral Economy Class.  

In addition to providing much-needed flights between the capitals, the new services will also provide yet another international connection to Abu Dhabi International Airport, which is growing as an international air transport hub for passengers and cargo.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تطلق خدمة الرحلات اليومية من أبوظبي إلى واشنطن العاصمة

03 أبريل 2013
أعلنت الاتحاد للطيران عن بدء تشغيل رحلاتها اليومية بين أبوظبي وواشنطن العاصمة دون توقف، لتوفر بذلك أول خدمة للرحلات الجوية المباشرة بين العاصمة الإماراتية وعاصمة الولايات المتحدة الأمريكية.

وتأتي وجهة الرحلات الجديدة، التي تهبط في مطار واشنطن داليس الدولي، استجابةً للطلب القوي على السفر إلى واشنطن من قطاع الموظفين الحكوميين ورجال الأعمال، إلى جانب الطلب المتزايد على السفر لأغراض الترفيه بين العاصمتين وما ورائهما من مدن أخرى.

وقال السيد جيمس هوجن، رئيس المجموعة والرئيس التنفيذي للاتحاد للطيران: "لقد استجبنا لهذا الطلب القوي من خلال التزامنا بتوفير ما يصل إلى 3,360 مقعداً أسبوعياً، وقد جاءت الحجوزات المسبقة لهذه الوجهة حتى الآن مشجعة للغاية في كلا الاتجاهين للرحلة، كما أننا سوف نفتتح صالة انتظار فخمة تبلغ تكلفتها 6,8 مليون دولار أمريكي هذا الأسبوع في المبنى "إيه" بمطار داليس الدولي لنوفر أرقى الخدمات لما قبل السفر وبعده لعملائنا الكرام المسافرين على متن الدرجة الماسية الأولى أو درجة لؤلؤ رجال الأعمال."

وحتى تاريخه، نقلت الاتحاد للطيران ما يقرب من مليوني مسافر بين أبوظبي وقارة أمريكا الشمالية، وسجلت نمواً بنسبة 12.6 بالمئة في أعداد المسافرين العام الماضي.

يٌذكر أن الاتحاد للطيران تشغّل وجهة أبوظبي - واشنطن عبر طائرتها ايرباص المخصصة للرحلات فائقة المدى من طرازA340-500  التي تبلغ طاقتها الاستيعابية 240 مسافراً عبر ثلاث مقصورات رحبة المساحة، تتضمن 12 مقعداً للدرجة الماسية الأولى، و28 مقعداً لدرجة لؤلؤ رجال الأعمال، و200 مقعداً لدرجة المرجان السياحية.

وإلى جانب تلبية الطلب المتزايد على الرحلات ما بين العاصمتين، من شأن هذه الخدمة الجديدة كذلك أن توفر المزيد من قدرات الربط الجوي بمطار أبوظبي الدولي الذي ينمو بسرعة حثيثة كواحد من مراكز الطيران الكبرى للنقل الجوي الدولي للمسافرين والشحن على مستوى العالم.

المصدر: الإتحاد للطيران 

follow us on