• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways keen to expand Russian operation

25 October 2012
Etihad Airways is celebrating four years of its non-stop service between Moscow and Abu Dhabi.

Etihad Airways commenced operations to the Russian capital on December 1, 2008, and since then has carried almost 250,000 travellers and 620 tons of cargo on the route.

Five weekly flights became a daily service in 2009, and load factors have increased in each year of operation.

Etihad Airways codeshares on S7 operated services from Moscow to the Russian cities of Kazan (KZN), Samara (KUF), Krasnodar (KRR) and Saint Petersburg (LED). 

S7 codeshares on Etihad Airways’ daily Moscow-Abu Dhabi service and onwards to Bangkok. Subject to receiving necessary government approvals, the next phase of Etihad Airways’ partnership with S7 will see the Russian carrier’s flight code placed on Etihad Airways’ flights to Sydney and Melbourne. Mr. Hogan cited that additional expansion opportunities are also being actively evaluated.

Etihad Airways operates a two-cabin Airbus A320 aircraft between Abu Dhabi and Moscow.  This configuration means 1,904 seats a week – 224 in Pearl Business, and 1,680 in Coral Economy.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران ماضية في توسيع عملياتها التشغيلية في روسيا

25 أكتوبر 2012
تحتفل الاتحاد للطيران بمناسبة مرور أربع سنوات على إطلاق رحلاتها المباشرة من دون توقف بين موسكو وأبوظبي.

ويُشار إلى أن الاتحاد للطيران قد باشرت رحلاتها إلى العاصمة الروسية في الأول من شهر ديسمبر من العام 2008، ومنذ ذلك الحين نقلت ما يصل إلى 250 ألف مسافر و620 طنًا من البضائع على هذه الوجهة.

وارتفع عدد الوجهات من خمسة أسبوعياً إلى رحلة يومياً منذ العام 2009، ترافق ذلك مع ارتفاع في عامل إشغال المقاعد، عامًا بعد عام من بدء عملياتها التشغيلية.

وتتشارك الاتحاد للطيران حاليًا بالرمز مع طيران S7، عبر الخدمات التي تشغلها من موسكو إلى المدن الروسية التالية: كازان (KZN)، وسمارة (KUF)، وكراسنودار (KRR) وسانت بطرسبورغ  (LED).

فيما تتشارك طيران "S7" عبر الرحلات اليومية للاتحاد للطيران من موسكو إلى أبوظبي ومن ثم إلى بانكوك. وشريطة حصولها على الموافقات الحكومية الضرورية، فإن المرحلة التالية من شراكة الاتحاد للطيران مع طيران "S7" ستشهد وضع رمز الناقل الروسي على رحلات الاتحاد للطيران إلى سيدني وملبورن. وأشار السيد هوجن أنه يتم، بشكل جدي، تقييم ودراسة المزيد من فرص التوسع الإضافية.

ويجدر بالذكر، أن الاتحاد للطيران تُشغّل طائرة من طراز إيرباص A320 المرتبة وفق نظام الدرجتين بين أبوظبي وموسكو. مما يتيح لها توفير ما يصل إلى 1,904 مقعدًا أسبوعيًا، 224 مقعدًاعلى متن درجة لؤلؤ رجال الأعمال، و1,680 مقعدًا على متن درجة المرجان السياحية.

المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on