• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways eyes USA for expansion

17 November 2012
Etihad Airways is keen to expand its network in the US, said President and Chief Executive Officer, Mr. James Hogan.

Mr Hogan disclosed that the US specifically is among the highest performing regions across the airline’s global network, with an average 81% load factor in 2012.

On existing routes – New York and Chicago – a significant portion of premium bookings are for travel to/from Abu Dhabi, with 72% of First Class passengers and 53% of Business Class passengers starting or ending their journey in Abu Dhabi.

To date, Etihad Airways has flown nearly 1.5 million passengers to and from the US since commencing services to New York in 2006 and Chicago in 2009. 

The airline will launch its third US route in on March 31, 2013, with daily non-stop flights between Washington, D.C. and its home base of Abu Dhabi, the capital of the United Arab Emirates. The route will be operated by a three-class Airbus A340-500 aircraft. 

Through its agreement with American Airlines, in place since September 2009, Etihad Airways will also codeshare on connecting flights between Washington, D.C. and Los Angeles and Dallas-Fort Worth. 

Etihad Airways currently has 41 codeshare partnerships with airlines around the globe, resulting in a combined network of 327 destinations.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تتطلع إلى التوسع في الولايات المتحدة الأمريكية

17 نوفمبر 2012
تتطلع الاتحاد للطيران إلى توسيع شبكة وجهاتها في الولايات المتحدة الأمريكية، حسب قول السيد جيمس هوجن، رئيس المجموعة والرئيس التنفيذي للاتحاد للطيران.

وكشف السيد هوجن أن الولايات المتحدة تُعد من بين المناطق الأعلى أداءً على امتداد شبكة الوجهات العالمية للشركة، حيث وصل متوسط إشغال المقاعد لعام 2012 إلى 81%.

ويُشار إلى أن وجهات الاتحاد للطيران الحالية في الولايات المتحدة والتي تشمل كل من نيويورك وشيكاغو تتمتع بنصيب كبير من الحجوزات على متن الدرجات الممتازة للسفر إلى ومن أبوظبي، حيث وصلت نسبة المسافرين من أو إلى أبوظبي على متن الدرجة الأولى إلى 72% في المائة من إجمالي المسافرين على الدرجة الأولى عبر هذه الوجهات، بينما وصلت نسبة المسافرين على متن درجة رجال الأعمال من أو إلى أبوظبي إلى نحو 53% من إجمالي المسافرين على هذه الدرجة عبر نفس الوجهات.

ومن الجدير بالذكر أن عدد المسافرين الذين نقلتهم الاتحاد للطيران إلى ومن الولايات المتحدة الأمريكية قد وصل حتى الآن قرابة 1.5 مليون مسافر، منذ بدء خدماتها في نيويورك في العام 2006، وشيكاغو في العام 2009.

ومن المقرر أن تباشر الشركة رحلات مباشرة من دون توقف بين العاصمة الإماراتية أبوظبي وواشنطن دي سي ثالث وجهة لها في الولايات المتحدة الأمريكية، بحلول 31 مارس/آذار من العام المقبل 2013، بمعدل رحلة يوميًا مستخدمة طائرة إيرباص A340-500 المرتبة وفق نظام الثلاث درجات.

ومن خلال اتفاقيتها مع أمريكان إيرلاينز، والتي أبرمتها منذ شهر سبتمبر/أيلول من العام 2009، ستقوم الاتحاد للطيران بالمشاركة بالرمز أيضًا على رحلات الربط بين واشنطن دي سي ولوس أنجلوس ودالاس فورت ورث.

وتجدر الإشارة أن لدى الاتحاد للطيران 41 اتفاقية مشاركة بالرمز مع شركات طيران في مختلف أنحاء العالم، نتج عنها شبكة وجهات مشتركة تضم 327 وجهة.

المصدر: الاتحاد للطيران

follow us on