• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways commences daily Vietnam flights

02 October 2013
Etihad Airways launched on 1 October daily flights to Ho Chi Minh City in Vietnam. Travellers between Abu Dhabi and Ho Chi Minh City can now enjoy the convenience of non-stop flights between the city pair with seamless connections to the airline's global flight network.

The Abu Dhabi-Ho Chi Minh City flights are operated by an Airbus A330-200 aircraft with 22 seats in Pearl Business Class and 240 in Coral Economy Class.

With the launch of Etihad Airways' Vietnam flights, its codeshare partner, Vietnam Airlines, will place its VN code on the Abu Dhabi-Ho Chi Minh City sector. This extends the scope of the airlines' current codeshare agreement. 

Etihad Airways already has its EY code on Vietnam Airlines' flights from Bangkok and Kuala Lumpur to Hanoi and Ho Chi Minh. Vietnam Airlines has its VN code on Etihad Airways' flights from Bangkok and Kuala Lumpur to Abu Dhabi and luxury coach services from Abu Dhabi International Airport to Dubai.

Source: Etihad Airways


الاتحاد للطيران تُباشر رحلات يومية إلى فييتنام

02 أكتوبر 2013
أطلقت الاتحاد للطيران في 1 أكتوبر أولى رحلاتها اليومية إلى مدينة هوشي منه في فييتنام. يمكن للمسافرين بين أبوظبي ومدينة هوشي منه الآن الاستمتاع برحلة مباشرة من دون توقف إلى جانب إمكانية ربط الرحلات بشكل سلس وملائم على امتداد شبكة الوجهات العالمية للشركة.

ومن المقرر أن تتم خدمة الرحلات بين أبوظبي ومدينة هوشي منه باستخدام طائرة من طراز ايرباص 200-330 المرتبة وفق نظام الدرجتين وتحمل 22 مقعدًا على متن درجة رجال الأعمال و240 مقعدًا على متن درجة المرجان السياحية.

ومع إطلاق وجهة الاتحاد للطيران في فييتنام ستقوم شركة الخطوط الجوية الفييتنامية، شريك الاتحاد للطيران بالرمز، بوضع رمزها المكوّن من حرفي "VN" على الرحلات المتجهة بين أبوظبي وهوشي منه. الأمر الذي من شأنه أن يوسع نطاق اتفاقية المشاركة بالرمز القائمة للشركة، والتي تضع بموجبها الاتحاد للطيران رمزها المكوّن من حرفي "EY" على رحلات الخطوط الجوية الفييتنامية القادمة من بانكوك وكوالالمبور إلى هانوي وهوشي منه. ويُشار إلى أن الخطوط الجوية الفييتنامية تضع رمزها المكوّن من حرفي VN على رحلات الاتحاد للطيران القادمة من بانكوك وكوالالمبور إلى أبوظبي وتتمتع يخدمات النقل من مطار أبوظبي الدولي إلى إمارة دبي عبر الحافلات الفاخرة.

المصدر: الاتحاد للطيران



follow us on