• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways commences Abu Dhabi - Hong Kong codeshare with Air Seychelles

26 March 2013
Etihad Airways added Hong Kong to its global network through a new codeshare with equity alliance partner, Air Seychelles. 

The inaugural Abu Dhabi to Hong Kong flight, operated by Air Seychelles’ Airbus A330-200 aircraft, marked the commencement of three weekly services between the two points. The Abu Dhabi to Hong Kong sector is the second leg of Air Seychelles’ new service from the island nation to Hong Kong.

Hong Kong is the Abu Dhabi-based airline’s fourth destination in Greater China – joining Beijing, Chengduand Shanghai. It is a strategically important new gateway for business and leisure travel between Asia and the UAE, GCC, Africa and island nations in the Indian Ocean. Travelers from Hong Kong can now connect seamlessly in Abu Dhabi to 12 destinations in Europe, three destinations in Africa, six in the GCC, and three destinations in the Middle East.

Etihad Cargo currently operates four weekly freighter flights from its hub in Abu Dhabi International Airport to Hong Kong. 

Etihad Airways acquired a 40% stake in Air Seychelles in 2012 and signed a five-year management contract to provide strategic support and management expertise in reshaping the airline as a sustainable commercial entity.

Earlier in March, just 12 months after joining the equity alliance, Air Seychelles reported a net profit of USD 1 million for the 2012 financial year. The profit announcement followed three previous years of significant losses.

The Air Seychelles Airbus A330-200 which operates the codeshare service to Hong Kong has a two-class configuration with 18 seats in business class and 236 in economy.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تبدأ رحلاتها بين أبوظبي وهونج كونج عبر المشاركة بالرمز مع طيران سيشل

26 مارس 2013

أعلنت الاتحاد للطيران عن إضافة هونج كونج إلى شبكة وجهاتها العالمية عبر المشاركة بالرمز على هذه الوجهة الجديدة مع شريكتها بالحصص طيران سيشل المنضمة إلى تحالف الاتحاد للطيران للشركاء بالحصص.

وتأتي الرحلة الافتتاحية بين أبوظبي إلى هونج كونج، والتي تشغّلها طيران سيشل عبر طائرتها ايرباص من طراز A330-200، إيذاناً ببدء خدمة الرحلات بين العاصمة الإماراتية وهونج كونج بمعدل ثلاث رحلات أسبوعياً. ويمثل قطاع الرحلة من أبوظبي إلى هونج كونج المرحلة الثانية من الرحلة التي تشغّلها طيران سيشل انطلاقاً من مقرها في جزيرة سيشل إلى هونج كونج.

وتعدّ هونج كونج الوجهة الرابعة للناقلة الإماراتية في الصين العظمى إلى جانب كل من بكين وتشنغدو وشنغهاي. وتحظى وجهة هونج كونج بأهمية استراتيجية باعتبارها بوابة جديدة للسفر لأغراض العمل أو الترفيه بين آسيا ودولة الإمارات العربية المتحدة ودول مجلس التعاون الخليجي وأفريقيا والدول الجزرية في المحيط الهندي. وأصبح بمقدور المسافرين من هونج كونج الحصول على رحلات الربط بسلاسة من أبوظبي إلى 12 وجهة في أوروبا، وثلاث وجهات في أفريقيا، وإلى ست وجهات بدول مجلس التعاون الخليجي، وثلاث وجهات في منطقة الشرق الأوسط.

يُذكر أن الاتحاد للطيران قد أطلقت رحلاتها إلى بكين في عام 2008، وإلى تشنغدو في عام 2011، وإلى شنغهاي في مارس من عام 2012. ويوفر قسم الشحن التابع للاتحاد للطيران أربع رحلات شحن أسبوعياً من مركز عملياته التشغيلية في مطار أبوظبي الدولي إلى هونج كونج.

وقد حازت الاتحاد للطيران على حصة ملكية بنسبة 40 في المائة في طيران سيشل عام 2012، وحصلت على عقد إدارة لمدة خمس سنوات لتقديم الدعم الاستراتيجي والخبرات الإدارية في إعادة هيكلة طيران سيشل لتحويلها إلى مؤسسة مستدامة من حيث الجدوى التجارية.

وتجدر الإشارة إلى أن طيران سيشل قد أعلنت في وقت سابق هذا الشهر عن تحقيقها لأرباح صافية بلغت مليون دولار أمريكي خلال عام 2012 بعد انقضاء عام واحد فقط على انضمامها لتحالف الشركاء بالحصص للاتحاد للطيران. وتأتي هذه الربحية بعد تكبد طيران سيشل لخسائر ثقيلة على مدار الأعوام الثلاث السابقة.

الطائرة ايرباص من  طراز A330-200 التي تشغلها طيران سيشل لتوفير خدمة الرحلات إلى هونج كونج مرتبة بنظام الدرجتين مع 18 مقعداً في درجة رجال الأعمال، و236 مقعداً في الدرجة السياحية.

المصدر: الإتحاد للطيران

follow us on