• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Related News

Etihad Airways boosts services to Morocco

16 April 2018

Effective 1 May, a three-class Boeing 787-9 Dreamliner will be introduced on the daily service from Abu Dhabi to Morocco’s commercial hub, Casablanca. The technologically advanced aircraft features 8 private First Suites, 28 Business Studios and 199 Economy Smart Seats.

 

The introduction of the 787 Dreamliner will also see a scheduling change that will optimise timings for customers travelling to and from Casablanca. Etihad Airways will maintain an early morning arrival into Casablanca and operate a revised mid-morning return service that will improve connectivity to a wider network of destinations including Singapore, Kuala Lumpur and Tokyo. 

 

Etihad Airways’ Morocco services now enjoy a further boost with a third weekly service to the Moroccan capital, Rabat. The extra flight will operate on Saturdays until 12 May, and also from 30 June to 29 September to meet peak summer demand, using a three-class Airbus A330-300. The extra flight has been added to provide more choice to the increasing number of point-to-point leisure and business travellers between the UAE and Morocco, reinforcing a long history of trade and cooperation between the two countries


Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تعزز خدمات رحلاتها إلى المغرب

16 أبريل 2018

اعتباراً من الأول من مايو، سوف تدخل الاتحاد للطيران طائرتها من طراز بوينغ 787-9 دريملاينر المرتبة بنظام الثلاث درجات لخدمة رحلتها اليومية من أبوظبي إلى الدار البيضاء، التي تعد أحد المراكز التجارية الكبرى في المغرب. وتضم الطائرة ذات التقنيات المتطورة 8 أجنحة خاصة من أجنحة الدرجة الأولى، و28 استوديو درجة رجال الأعمال، و199 مقعداً ذكياً بالدرجة السياحية.

 

ومن المقرر أن تجري الشركة تعديلات على جدول الرحلات مع إدخال الطائرة 787 دريملاينر لخدمة الرحلات إلى الدار البيضاء مع الاستمرار في توفير مواعيد رحلات ملائمة للمسافرين من وإلى الدار البيضاء. وسوف تحافظ الاتحاد للطيران على مواعيد الوصول في فترة الصباح الباكر لرحلاتها إلى الدار البيضاء، مع تعديل موعد رحلة العودة لتصبح في فترة منتصف الصباح بما يساهم في تحسين الربط إلى شبكة أوسع من الوجهات بما في ذلك سنغافورة، وكوالالمبور، وطوكيو.

 

وأضافت الاتحاد للطيران كذلك مزيداً من الرحلات إلى المغرب حيث وفرت الشركة رحلة ثالثة أسبوعياً إلى العاصمة المغربية الرباط. وسوف يستمر تشغيل الرحلة الإضافية في أيام السبت حتى 12 مايو، وكذلك خلال الفترة من 30 يونيو إلى 29 سبتمبر تلبية للطلب خلال فترة الذروة بموسم الصيف، باستخدام طائرة من طراز إيرباصA330-300  مرتبة بنظام الدرجات الثلاث. وقد وفرت الشركة الرحلة الإضافية لإتاحة المزيد من الخيارات للأعداد المتزايدة من المسافرين من نقطة لنقطة بغرض الترفيه أو العمل بين دولة الإمارات العربية المتحدة والمغرب، بما يساهم في ترسيخ روابط التجارة والتعاون التاريخي الطويل بين البلدين الشقيقين.


المصدر: الاتحاد للطيران

follow us on