• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways announces plans for major increase in seats and flights between Abu Dhabi and India

21 September 2013
Etihad Airways will greatly increase options for travel to and from India, introducing more flights and wide-bodied jets by the end of 2013, and further increases and new routes next year, subject to regulatory approval.

From 1 November this year, Etihad Airways plans to more than triple the number of seats it now offers on the prime Abu Dhabi - Mumbai and Abu Dhabi - New Delhi routes, reflecting the growing importance of the Indian market, and delivering significant economic benefits to the economies of India and Abu Dhabi.

Enriching the expanded schedules will be new connection opportunities between Etihad's global network and its expanded Indian services, via the airline's Abu Dhabi hub. 

By 31 December, 2013, Etihad Airways plans to:

  • Increase from daily to double-daily its Abu Dhabi-Mumbai and Abu Dhabi-New Delhi flights;
  • Use wide-bodied Airbus A340-600 aircraft on one of the daily Abu Dhabi - Mumbai flights, offering First, Business and Economy Classes;
  • Use wide-bodied Airbus A330-200 aircraft on one of the daily Abu Dhabi - New Delhi flights, offering Business and Economy Class; and
  • Upgrade daily Abu Dhabi - Chennai flights from 136-seat Airbus A320s to new Airbus A321s, seating 174 passengers.

Subject to regulatory approval, Etihad also intends to codeshare on a wide range of flights operated within India by Jet Airways. 

Specific details of new routes between Abu Dhabi and India and codeshare services with Jet Airways will be announced progressively, as approvals are received and operational details are finalized.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران تعلن عن خطط لزيادة كبرى في عدد المقاعد والرحلات بين أبوظبي والهند

21 سبتمبر 2013
أعلنت الاتحاد للطيران أنها بصدد زيادة خيارات السفر من وإلى الهند حيث من المقرر أن توفر المزيد من الرحلات والطائرات عريضة البدن بنهاية العام 2013، إلى جانب تحقيق زيادات إضافية في الرحلات وتوفير وجهات جديدة إلى الهند بحلول العام المقبل وذلك شريطة الحصول على الموافقات التنظيمية.

وابتداءً من الأول من نوفمبر من هذا العام، تخطط الاتحاد للطيران لمضاعفة عدد المقاعد المتاحة على وجهة أبوظبي- مومباي ووجهة أبوظبي- نيودلهي بما يزيد عن الثلاثة أضعاف، الأمر الذي يعكس الأهمية المتزايدة للسوق الهندية ويعود بمنافع اقتصادية كبيرة على كل من الهند وأبوظبي.

ويوفر هذا التوسع في جداول الرحلات فرصاً جديدة للربط ومتابعة الرحلات بين شبكة الوجهات العالمية للاتحاد للطيران ووجهاتها الجديدة في الهند وذلك عبر مركز التشغيل الرئيسي للشركة في مطار أبوظبي الدولي.

وبحلول الحادي والثلاثين من ديسمبر 2013، تخطط الاتحاد للطيران للعمل على:

زيادة رحلات الشركة بين وجهة أبوظبي - مومباي ووجهة أبوظبي- نيودلهي من رحلة واحدة يومياً إلى رحلتين يومياً؛
تقديم الطائرة من طراز ايرباص 600-340 عريضة البدن للعمل على واحدة من الرحلات اليومية بين أبوظبي- مومباي، والتي ستوفر درجات السفر الثلاث بما في ذلك الدرجة الأولى ودرجة رجال الأعمال والدرجة السياحية؛
تقديم الطائرة من طراز ايرباص 200-330 عريضة البدن للعمل على واحدة من الرحلات اليومية بين أبوظبي- نيودلهي، والتي ستوفر درجة رجال الأعمال والدرجة السياحية؛
استبدال الطائرات المستخدمة في الرحلات اليومية بين أبوظبي - تشيناي من طراز ايرباص 320 التي تضم 136 مقعداً بالطائرات الجديدة طراز إيرباص A321 التي تتسع لما يصل إلى 174 مسافراً.

كما تعتزم الاتحاد للطيران كذلك توفير رحلات المشاركة بالرمز على باقة واسعة من الرحلات التي تشغلها شركة جيت إيروايز الهندية وذلك شريطة الحصول على الموافقات التنظيمية.

وسوف يتم الإعلان تدريجياً عن المزيد من التفاصيل المحددة بشأن خطوط الوجهات الجديدة بين أبوظبي والهند وخدمات المشاركة بالرمز مع شركة جيت إيروايز وذلك فور الحصول على الموافقات التنظيمية ووضع الصيغة النهائية للتفاصيل التشغيلية.

المصدر: الاتحاد للطيران
follow us on