• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways and Air France strengthen ties

04 May 2013
Strategic partners Etihad Airways and Air France have announced a number of new codeshare destinations in Africa, Asia, Australia and Europe for summer 2013. 

The expansion of codeshare services follows last October’s strategic agreement between the respective carriers. 

Now placing its EY flight code on Air France flights between Paris-Charles de Gaulle (CDG), Oslo and Stockholm, Etihad Airways expects to build on the existing joint codeshare routes from Paris-CDG to Bordeaux, Copenhagen, Madrid, Nice and Toulouse.

Subject to further regulatory approvals, Etihad Airways expects to be able to place its EY code soon on Air France flights between Paris-CDG, Lisbon and Marseilles. Etihad Airways flies twice daily between Abu Dhabi and Paris.

Air France is placing its AF code on Etihad Airways’ daily flights from Abu Dhabi to the Sudanese capital, Khartoum, and to two cities in Australia – Melbourne and Sydney. The French carrier expects to be able to place its AF code shortly on Etihad Airways services between Singapore and Brisbane.

Furthermore and subject to regulatory approvals, Air France foresees placing its AF code on routes between Abu Dhabi and Kathmandu.

Source: Etihad Airways



الاتحاد للطيران وإير فرانس تعززان علاقات الشراكة عبر التوسُع في نطاق وجهات المشاركة بالرمز

04 مايو 2013
أعلنت الاتحاد للطيران والخطوط الجوية الفرنسية "إير فرانس" عن تعزيز الشراكة الاستراتيجية بين الناقلتين عبر توفير المزيد من وجهات المشاركة بالرمز التي تخدم مناطق عديدة في أفريقيا وآسيا وأستراليا وأوروبا خلال موسم الصيف لعام 2013.

ويأتي التوسُع في خدمات المشاركة بالرمز في أعقاب الاتفاق الاستراتيجي الذي وقّعت عليه الشركتان في أكتوبر من العام الماضي.

وتضع الاتحاد للطيران رمزها المكون من حرفي "EY" في الوقت الراهن على الرحلات التي تشغلها إير فرانس بين مطارات باريس شارل ديغول وأوسلو وستوكهولم، كما تعمل الاتحاد للطيران على التوسُع في خطوط المشاركة بالرمز المتاحة حالياً من باريس شارل ديغول إلى بوردو، وكوبنهاجن، ومدريد، ونيس، وتولوز.

وشريطة الحصول على الموافقات التنظيمية الإضافية، تتوقع الاتحاد للطيران أن تتمكن من وضع رمزها"EY"  في القريب العاجل على رحلات إير فرانس بين باريس شارل ديغول وليشبونة ومارسيليا. وتجدر الإشارة إلى أن الاتحاد للطيران توفر رحلتين يومياً ما بين أبوظبي وباريس.

وفي المقابل، تضع إير فرانس رمزها المكون من حرفي "AF" في الوقت الراهن على الرحلات التي تشغلها الاتحاد للطيران يومياً من أبوظبي إلى العاصمة السودانية الخرطوم وإلى مدينتي ملبورن وسيدني في أستراليا. وتتوقع الناقلة الفرنسية أن تتمكن من وضع رمزها قريباً على رحلات الاتحاد للطيران ما بين سنغافورة وبريزبين.

وإلى جانب تلك الخطوط الجديدة وشريطة الحصول على الموافقات التنظيمية اللازمة، تهدف إير فرانس كذلك إلى وضع رمزها "AF" على الرحلات ما بين أبوظبي وكاتماندو في المستقبل القريب.

المصدر: الاتحاد للطيران


follow us on