• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Etihad Airways and Air Canada to introduce codeshare services

29 April 2013
Etihad Airways and Air Canada have signed a Memorandum of Understanding (MoU) for a commercial cooperation agreement that will enhance travel services between the United Arab Emirates and Canada. 

While the two carriers currently have interline agreements in place for passenger and cargo services, Etihad Airways and Air Canada intend to offer customers through-checked bags, reciprocal codeshare services and frequent flyer benefits.

The MoU provides for reciprocal codeshare services to Etihad’s Abu Dhabi hub and select points in North America served by Air Canada via its Toronto hub.  The two parties have commenced discussions to finalize details with the objective of introducing codeshare services in the third quarter 2013.

The agreement will also allow frequent flyer mileage accrual on codeshare flights by members of Etihad Guest and Aeroplan programs and reciprocal premium lounge access at Toronto and Abu Dhabi airports for eligible passengers of both airlines.

This announcement follows the recent decision by the Governments of the UAE and Canada to restore the previous visa regime which means Canadian nationals can once again obtain a free visa on arrival in the UAE.

Subject to regulatory approval, Etihad Airways will place its EY code on Air Canada flights between Toronto and select North American points.

In return, Air Canada will place its AC code on Etihad Airways’ non-stop services between Toronto and Abu Dhabi, as well as Etihad Airways’ flights between London Heathrow and Abu Dhabi.

Etihad Airways and Air Canada will also work together to enhance cargo services into and out of Abu Dhabi and Toronto, and beyond on each other’s networks.

Source: Etihad Airways

الاتحاد للطيران وطيران كندا توفران خدمات المشاركة بالرمز ومتابعة الرحلات

29 أبريل 2013
وقّعت الاتحاد للطيران وطيران كندا على مذكرة تفاهم تتضمن الاتفاق على التعاون التجاري بما يكفل تعزيز خدمات السفر بين دولة الإمارات العربية المتحدة وكندا.

وإلى جانب الاتفاقيات القائمة بالفعل بين الشركتين لمتابعة الرحلات سواءً لخدمات المسافرين أو الشحن، تعتزم كل من الاتحاد للطيران وطيران كندا توفير خدمات تسجيل الأمتعة ونقلها لوجهة الوصول النهائية مباشرةً، وتقديم خدمات المشاركة بالرمز على رحلات الناقلتين، والاستفادة المتبادلة من امتيازات برامج الولاء لكلا الشركتين.

وتتضمن مذكرة التفاهم توفير خدمات المشاركة بالرمز بصورة متبادلة على رحلات الاتحاد للطيران عبر مركزها التشغيلي في مطار أبوظبي الدولي إلى جانب عدد من الوجهات المختارة في أمريكا الشمالية التي توفر طيران كندا خدماتها إليها من خلال مركز عملياتها التشغيلي في تورنتو. وقد بدأت الناقلتان المباحثات لصياغة التفاصيل النهائية للاتفاق بهدف توفير رحلات المشاركة بالرمز بدءاً من الربع الثالث من العام الجاري 2013.

وسوف تتيح الاتفاقية كذلك إمكانية اكتساب الأميال الجوية لأعضاء برنامج الولاء "ضيف الاتحاد" التابع للاتحاد للطيران وبرنامج "إيروبلان" التابع لطيران كندا، إلى جانب إمكانية الاستخدام المتبادل لقاعات الانتظار الفخمة التابعة للشركتين في مطار أبوظبي وتورنتو للمسافرين المؤهلين على متن رحلات أي من الشركتين على السواء.

ويأتي هذا الإعلان في أعقاب القرار الذي اتخذته مؤخراً حكومة دولة الإمارات العربية المتحدة والحكومة الكندية بإعادة العمل بنظام التأشيرة السابق للمواطنين الكنديين، بما يعني أن بمقدور المواطنين الكنديين مرةً أخرى الحصول على تأشيرة الدخول مجاناً فور الوصول إلى دولة الإمارات العربية المتحدة.

وشريطة الحصول على موافقة الجهات التنظيمية، سوف تضع الاتحاد للطيران رمزها المكون من حرفي "EY"  على رحلات طيران كندا المسافرة ما بين تورنتو وعدد من الوجهات المختارة في أمريكا الشمالية.

وفي المقابل، سوف تضع طيران كندا رمزها "AC" على رحلات الاتحاد للطيران المباشرة ما بين تورنتو وأبوظبي، إلى جانب رحلات الاتحاد للطيران المسافرة ما بين لندن هيثرو وأبوظبي.

وعلى صعيد عمليات الشحن، سوف تتعاون الاتحاد للطيران مع طيران كندا على تعزيز رحلات الشحن القادمة من وإلى أبوظبي وتورنتو وما بعدهما من مدن أخرى ضمن شبكة الوجهات العالمية للناقلتين.

المصدر: الاتحاد للطيران


follow us on