• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates welcomes interim approval for partnership with Qantas

17 January 2013
Emirates welcomed the Australian Competition and Consumer Commission’s (ACCCs) decision on 17 January to grant interim authorization for the proposed Emirates and Qantas partnership. 

The partnership still remains subject to final authorization from the ACCC, a decision on which is expected in March. 

“The interim approval clears the way for Emirates and Qantas to be geared up to provide customers with a unified experience from day one,” said Mr. Tim Clark, President, Emirates Airline. “The Emirates and Qantas partnership will provide customers unparalleled access to the respective networks and services including the A380 experience.”

“This approval comes two weeks after our first aircraft departed from Concourse A at Dubai Airport, the world’s only purpose-built A380 concourse and the 'home of the Emirates A380'. Qantas’ A380 passengers flying in from Australia will be able to enjoy the unrivalled experience in terms of comfort, convenience and choice of facilities in Concourse A, before boarding their flights to our rapidly expanding European network or our destinations in the Middle East and Africa,” added Mr. Clark.

Fares on the combined network, which would be for travel after April 2013, are expected to be available in coming weeks once discussions on pricing have taken place. These services remain subject to regulatory approval, including from the ACCC.

Source: Emirates 

طيران الإمارات ترحب بالموافقة الإجرائية على شراكتها مع كوانتاس

17 يناير 2013
رحبت طيران الإمارات في 17 يناير بالموافقة الإجرائية للجنة الأسترالية لحماية المنافسة والمستهلك على الشراكة المتفق عليها بينها وبين كوانتاس. ولا تزال الاتفاقية بحاجة إلى الموافقة النهائية من اللجنة المذكورة حتى تصبح سارية المفعول، حيث يتوقع أن يصدر القرار بذلك في مارس المقبل.

وقال السيد تيم كلارك، رئيس طيران الإمارات: "تفتح الموافقة الإجرائية الطريق أمام طيران الإمارات وكوانتاس للبدء في الإجراءات العملية لتوفير أفضل الخدمات للعملاء منذ اليوم الأول لبدء سريان الاتفاقية. وسوف توفر هذه الشراكة للعملاء شبكة واسعة من الرحلات الجوية عبر العالم وفي أستراليا، وفوائد حصرية لأعضاء برنامجي مكافأة ولاء المسافرين الدائمين، وتجربة سفر عالمية فريدة على رحلات الناقلتين، بما في ذلك رحلات الايرباصِ A380."

وأضاف: "تأتي هذه الموافقة بعد أسبوعين من إقلاع أول رحلة لطيران الإمارات من الكونكورس A في مطار دبي الدولي، الذي يعد أول كونكورس في العالم مخصص لطائرات الايرباص A380 وسوف يتاح لركاب كوانتاس على رحلات الايرباص A380 الاستمتاع بالرفاهية والراحة في مرافق الكونكورس الجديد قبل مواصلة سفرهم على رحلاتنا إلى مختلف محطات شبكة خطوطنا الواسعة في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا".

وسوف تتوفر الأسعار على شبكة الرحلات المشتركة، للسفر بعد أبريل 2013، خلال الأسابيع القليلة المقبلة فور الانتهاء من المباحثات الجارية حالياً بين الناقلتين، علماً بأن هذه الرحلات تحتاج إلى الموافقات اللازمة، بما في ذلك موافقة اللجنة الأسترالية لحماية المنافسة والمستهلك.

المصدر: طيران الإمارات

follow us on