• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates resumes services to Libya

29 May 2013
Emirates will restart passenger flights to Tripoli from 1st September 2013, illustrating Libya’s importance in Emirates' global network and the airline's commitment to the country.

Emirates’ three-weekly flights to Tripoli, served by a Boeing 777-200ER in a 3-class configuration, will make a quick stop in Malta.

In June 2012, Emirates underlined its commitment to Libya with the reopening of its Tripoli town office enabling customers in Tripoli to book travel on Emirates services outside of Libya including flights commencing from Tunis. The one-stop travel hub has been designed to make business and leisure travel easier and more convenient, with ticketing and reservation counters for general enquiries and dedicated counters for premium passengers, Emirates Holidays customers and travel agents.

Supporting the thriving trade between Tripoli and the rest of the world, Emirates has introduced a dedicated cargo service into Tripoli in May 2012.

The re-launch of Emirates flights will enable SkyCargo to even better serve Libyan importers by offering a weekly capacity of 40 tonnes every week enabling them greater capacity and more frequent connections with their supplier markets.

Tripoli has been part of Emirates’ route network since March 2001, when services were launched with 4 flights a week.  

Over the next six months, Emirates will launch a further four destinations:  Haneda on 3 June, Stockholm on 4 September, Clark on 1 October, and Milan-New York on 1 October 2013.

Source: Emirates



طيران الإمارات تستأنف رحلات الركاب إلى ليبيا

29 مايو 2013
تعتزم طيران الإمارات استئناف رحلات الركاب إلى طرابلس اعتباراً من الأول من سبتمبر 2013، في خطوة تؤكد التزام الناقلة تجاه ليبيا وأهمية طرابلس ضمن شبكة محطاتها العالمية.
وستسير طيران الإمارت ثلاثة رحلات أسبوعياً إلى طرابلس باستخدام طائرة البوينغ من طراز 200-777 ذات المدى الممتد بتوزيع الدرجات الثلاث، وسوف تتم الرحلات عبر التوقف في مالطا.
وكانت طيران الإمارات قد أكدت في يونيو 2012 التزامها تجاه ليبيا من خلال إعادة افتتاح مكتبها في مدينة طرابلس الذي يتيح للعملاء في طرابلس أن يقوموا بحجز رحلاتهم على طيران الإمارات بما في ذلك رحلات تبتدئ من تونس. وقد تم جدولة رحلات طيران الإمارات بين دبي وطرابلس والتي تتضمن توقفا قصيراً في مالطا بحيث توفر لرجال الأعمال والسياح حركة أكثر سهولة وراحة. ويضم مكتب الناقلة في طرابلس منصات لحجز وإصدار التذاكر والرد على الاستفسارات إلى جانب منصات خاصة لركاب الدرجتين الأولى ورجال الأعمال والإمارات للعطلات ووكلاء السفر.
وتواصل طيران الإمارات منذ مطلع مايو 2012، توفير رحلات ربط حيوية بين طرابلس وبقية أنحاء العالم، من خلال تسيير رحلات متخصصة في الشحن إلى طرابلس.
وسيتيح إعادة تسيير رحلات طيران الإمارات إلى طرابلس للإمارات للشحن الجوي توفير خدمات نوعية للمستوردين الليبيين من خلال توفير طاقة شحن تصل إلى 40 طناً في كل أسبوع مما يتيح للمصدرين  طاقات استيعابية أكبر وقدرات اتصال أكثر انتظاماً مع أسواقهم المُوَرِّدة.
وكانت طرابلس قد انضمت إلى شبكة طيران الإمارات في مارس 2001، عندما تم البدء بتسيير 4 رحلات أسبوعياً بين دبي والعاصمة الليبية.
وتعتزم طيران الإمارات خلال الشهور الست المقبلة، إطلاق خدمات جديدة إلى 4 وجهات جديدة تشمل: هانيدا في طوكيو ابتداءً من 3 يونيو، واستوكهولم في الرابع من سبتمبر، ومطار كلارك في الفلبين ابتداءً الأول من أكتوبر، وخط جديد بين ميلانو ونيويورك في الأول من أكتوبر 2013.
المصدر: طيران الإمارات



follow us on