• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates ramps up services in KSA

26 January 2013
Emirates is boosting its flights into the Kingdom of Saudi Arabia and will offer 20 more flights each week from 2nd February 2013. 

Riyadh goes from 17 to 28 flights a week, Jeddah jumps from 18 to 21 flights and Dammam has received an extra six services, becoming 13 flights a week. There will continue to be a daily flight to Al Medinah al Munawarah. The changes will take the airline’s KSA flights to 69 per week.

Emirates serves four gateways in Saudi Arabia; Al Medinah al Munawarah, Riyadh, Dammam and Jeddah, which is served by the A380. 

Connecting in Dubai, passengers from Saudi Arabia can seamlessly transfer onto services to North America, Europe, the Indian subcontinent, Africa, the Far East and Australia.   

Source: Emirates

طيران الإمارات تعزز تواجدها في المملكة العربية السعودية

26 يناير 2013
كشفت طيران الإمارات النقاب عن خطط لتعزيز تواجدها في المملكة العربية السعودية من خلال إضافة 20 رحلة أسبوعياً اعتباراً من 2 فبراير 2013.

وسوف يرتفع عدد رحلات طيران الإمارات بين دبي والرياض من 17 إلى 28 رحلة أسبوعياً،  في حين سترتفع رحلاتها إلى جدة من 18 إلى 21 رحلة أسبوعياً. كما ستضيف الناقلة ست رحلات أسبوعياً إلى الدمام ليرتفع عدد رحلاتها إلى تلك المدينة الواقعة في المنطقة الشرقية إلى 13 رحلة في الأسبوع. وسوف تواصل طيران الإمارات خدمة المدينة المنورة برحلة يومية. وبذلك يصل العدد الإجمالي لرحلاتها بين دبي  والمملكة إلى 69 رحلة في الأسبوع.   

وتخدم طيران الإمارات المملكة العربية السعودية حالياً من خلال أربع محطات هي الرياض والدمام والمدينة المنورة وجدة، التي تشغل إليها طائرة ايرباص من طراز A380.

ويستطيع ركاب طيران الإمارات من المملكة مواصلة سفرهم عبر دبي إلى العديد من المحطات في أوروبا والشرق الأقصى وأميركا الشمالية وأستراليا.

المصدر: طيران الإمارات
follow us on