• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates grows its Basra operations

04 July 2012
In an important move to support the growing number of travelers to Basra, Emirates will introduce three additional flights between Dubai and the Iraqi southern port city, increasing the service from four to seven flights per week starting from 1st August. 
 
The extra flights will increase existing capacity by 79% per week in both directions, making it easier for both business and leisure travelers in Basra to connect seamlessly with key industry hubs in the US and Europe. 

The flight will continue to be operated by an Airbus A330, in a three class configuration offering 12 seats in First Class, 42 seats in Business Class and 183 seats in Economy Class. 

Source: Emirates

طيران الإمارات تعزز خدماتها إلى العراق

04 يوليو 2012
في إطار عملياتها المتواصلة لدعم حركة المسافرين إلى ومن عاصمة العراق الاقتصادية، أعلنت طيران الإمارات عن زيادة عدد رحلاتها إلى البصرة من أربع أسبوعياً إلى رحلة واحدة يوميا اعتباراً من 1 أغسطس/ آب.

وسوف ترفع الرحلات الإضافية من السعة المقعدية المتاحة حالياً بنسبة 79% أسبوعياً وفي كلا الاتجاهين، الأمر الذي سيسهم في تحقيق ربط سهل، عن طريق دبي، لجميع المسافرين من البصرة مع بقية محطات شبكة طيران الإمارات عبر العالم، وخاصة تلك المهمة للسوق العراقية بما في ذلك أوروبا والولايات المتحدة. 

وسوف يتم تشغيل الرحلة اليومية باستخدام طائرة من طراز إيرباص  A330-200 بتقسيم الدرجات الثلاث والتي توفر 12 مقعداً في الدرجة الأولى و42 مقعداً في درجة رجال الأعمال و183 مقعداً في السياحية.

المصدر: طيران الإمارات 
follow us on