• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates brand value grows 17% to reach USD 7.7 billion

04 February 2016
Emirates come out on top again as the world’s most valuable airline brand, according to the 2016 Brand Finance Global 500 report, which was released on 1 February. 
The airline’s brand value grew 17% over 2015 to reach USD 7.7 billion. For the fifth year running, the airline has steadily risen up in the global ranking of the world’s top brands to be placed at #171, 47 places above the next closest airline brand. Emirates also retains its well-established position as the most valuable brand in the Middle East. In addition, Emirates’ brand value has more than doubled since 2009, when it first appeared on the Brand Finance Global 500 report.   
Emirates’ brand positioning is grounded in its commitment to delivering best-in-class products and services both in the air and on the ground, and staying attuned to its customers’ needs.    
Source: Emirates

قيمة العلامة التجارية للناقلة ترتفع 17 بالمئة إلى 7.7 مليارات دولار أميركي

04 فبراير 2016
احتلت طيران الإمارات مركز الصدارة مجدداُ باعتبارها العلامة  التجارية الأعلى قيمة بين الناقلات الجوية على مستوى العالم، وذلك وفقاً لتقرير "براند فاينانس غلوبال 500" لعام 2016 الذي صدر في 1 فبراير، وهو تقرير سنوي مستقل معني بتقييم العلامات التجارية.
وارتفعت قيمة العلامة التجارية للناقلة بنسبة 17 بالمئة في العام الماضي لتصل إلى 7.7 مليارات دولار أميركي. وهذا هو العام الخامس على التوالي الذي تتقدم فيه الناقلة بصورة مضطردة في التصنيف العالمي لأبرز العلامات التجارية في العالم، حيث احتلت المرتبة الـ171 على قائمة أغلى العلامات التجارية في العالم، متفوقة بـ47 مركزاً عن أقرب ناقلة جوية ضمن القائمة. وعلاوة على ذلك، احتفظت طيران الإمارات أيضاً بمكانتها الراسخة كأعلى علامة تجارية قيمةً في منطقة الشرق الأوسط. وبالإضافة إلى ذلك، تضاعفت قيمة العلامة التجارية لطيران الإمارات أكثر من مرتين منذ عام 2009، حين ظهرت للمرة الأولى في تقرير "براند فاينانس غلوبال 500".
 وترجع هذه المكانة المرموقة التي تتمتع بها العلامة  التجارية لطيران الإمارات إلى التزامها بتقديم أفضل المنتجات والخدمات، سواءً في الأجواء أم على الأرض، وكذلك إلى حرصها على تلبية وتجاوز توقعات وتطلعات مسافريها وعملائها.
المصدر: طيران الإمارات
follow us on