• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates arrives in Erbil

13 August 2012
Third Iraqi gateway for the airline 

Emirates commenced its new non-stop service between Dubai and Erbil city in Iraq, making it the 11th destination launched by the airline this year.

The new route marks Emirates’ newest destination in the Middle East region and its third gateway in Iraq, after Baghdad and Basra.

The new service between Emirates’ hub in Dubai and Erbil will initially operate four times a week, increasing to a daily service from 1st September 2012.  Emirates will fly its Airbus 340-300 on the route, offering 267 seats in a three-class configuration and more than 13 tonnes of cargo capacity. 

Emirates SkyCargo, the freight division of Emirates, has been operating a freighter out of Erbil since February 2011. 

Emirates currently operates a daily flight to Baghdad and Basra. The airline has dedicated sales offices in both Iraqi cities.

Source: Emirates

طيران الإمارات تبدأ رحلاتها إلى إربيل

13 أغسطس 2012
أطلقت طيران الإمارات خدمة جديدة للركاب من دون توقف بين دبي ومدينة إربيل في العراق، فاتحةَ بذلك الأبواب أمام ركاب الناقلة من إربيل إلى شبكة واسعة من المحطات تغطي قارات العالم الست.

ومع بدء تشغيل رحلات الناقلة إلى إربيل، أصبحت عاصمة إقليم شمال العراق المحطة الأحدث التي تخدمها طيران الإمارات في منطقة الشرق الأوسط، والثالثة للناقلة في العراق بعد العاصمة بغداد ومدينة البصرة في الجنوب، والمحطة رقم 11 التي تطلقها طيران الإمارات خلال العام الجاري. 

وسوف تتم الخدمة بين دبي وإربيل بداية بمعدل أربع رحلات في الأسبوع، ثم ترتفع إلى رحلة يومية اعتباراً من 1 سبتمبر (أيلول) 2012. وتستخدم طيران الإمارات على الخط الجديد طائرة من طراز إيرباص A340- 300 التي توفر 267 مقعداً بتوزيع الدرجات الثلاث، بالإضافة إلى 13 طناً من طاقة الشحن في كل اتجاه.

يذكر أن "الإمارات للشحن الجوي"، ذراع الشحن التابعة لطيران الإمارات، بدأت خدماتها إلى إربيل منذ فبراير (شباط) 2011. 

وتسير طيران الإمارات حالياً رحلة يومية إلى بغداد ومثلها إلى البصرة، ولديها مكاتب مبيعات في كلتا المدينتين.

المصدر: طيران الإمارات
follow us on