• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Emirates adds third French gateway with new service to Lyon

07 December 2012
Emirates has touched down in Lyon, celebrating the airline’s third destination in France and fourth new European destination since the start of 2012. Emirates will be operating 5 weekly flights to Lyon.

Serviced by an Airbus 340-500 in three cabin classes, Emirates’ flights to Lyon will offer a total of 258 seats including; 12 First Class Suites, 42 seats in Business Class and 204 seats in Economy Class. The addition of this new Emirates service will see an overall capacity increase of 12% in France, further boosting the airline’s presence in this important international market.  

Feeding the underserviced Lyon region, Emirates is the first international carrier to provide direct services from Lyon to Dubai as well as key commercial hubs in the East, an important link for facilitating new trade opportunities. 

Emirates’ presence in France has grown considerably this year with a capacity increase in Nice due to the introduction to a Boeing 777-300 and Paris Charles De Gaulle preparing for a double daily A380 service from January 1st 2013. 

Emirates passengers in Lyon will also benefit from the airline’s recently launched frequent flyer partnership with easyJet that allows Skywards Miles to be redeemed for flights on easyJet across Europe. 

Emirates SkyCargo will now have a weekly capacity of more than 1000 tons spread across the belly-hold of 31 return passenger flights serving Paris, Nice and Lyon. 

Source: Emirates

تدشين خدمة جديدة بين دبي وليون بمعدل خمس رحلات أسبوعياً

07 ديسمبر 2012
دشنت طيران الإمارات خدمتها الجديدة إلى مدينة ليون، التي ستعمل بواقع خمس رحلات أسبوعياً، ليرتفع بذلك عدد الوجهات التي تخدمها الناقلة في فرنسا إلى 3 مدن. كما أصبحت ليون رابع وجهة أوروبية تنضم إلى شبكة رحلات الناقلة خلال العام الحالي.

فقد هبطت طائرة الإمارات الإيرباص A340- 500 في مطار ليون لترفع السعة المقعدية التي توفرها الناقلة إلى فرنسا بنسبة 12% وتساهم في تعزيز تواجدها في هذه السوق الدولية المهمة. وتوفر الطائرة 258 مقعداً بتوزيع الدرجات الثلاث: 12 جناحاً خاصاً في الأولى، و42 مقعداً في درجة رجال الأعمال و204 مقاعد في السياحية.

ومع إطلاق هذه الخدمة، أصبحت طيران الإمارات أول ناقلة دولية تسير رحلات جوية مباشرة بين ليون ودبي، وتربط هذه المدينة الفرنسية بالعديد من المراكز التجارية الرئيسة في الشرق، وهو تطور مهم من شأنه تحفيز المبادلات التجارية والاستثمارات وفرص الأعمال.

يذكر أن طيران الإمارات عززت تواجدها في فرنسا بشكل ملحوظ هذا العام مع زيادة الطاقة الاستيعابية التي توفرها على خط نيس نتيجة استخدام طائرات من طراز بوينج 300-777 على هذا الخط، فضلاً عن استخدام طائرات الإيرباص A380 العملاقة لواحدة من الرحلات اليومية الثلاث إلى باريس، وسوف يتم استخدام A380 لرحلة يومية أخرى إلى باريس اعتباراً من 1 يناير 2013.

كما سيستفيد ركاب طيران الإمارات في ليون من علاقة الشراكة التي أبرمتها الناقلة مؤخراً مع شركة الطيران الاقتصادي "إيزي جيت" البريطانية، والتي تتيح لأعضاء برنامج سكاي واردز لمكافأة ولاء المسافرين الدائمين استبدال الأميال برحلات مع "إيزي جيت" في مختلف أنحاء أوروبا.

وسوف ترفع الخدمة الجديدة طاقات الشحن التي توفرها "الإمارات للشحن الجوي" على رحلاتها الفرنسية إلى أكثر من 1000 طن أسبوعياً موزعة على 31 رحلة ذهاب وعودة بين دبي ومدن باريس ونيس وليون.

المصدر: طيران الإمارات
follow us on