• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Air Arabia takes delivery of second aircraft in 2013

09 March 2013
Air Arabia announced that it has taken delivery of its second Sharklet equipped Airbus A320 aircraft in 2013. 

In January, Air Arabia took delivery of A320 equipped with Sharklet wing tip devices, becoming the first carrier in the Middle East to do so. Sharklets are an option on new-built Airbus A320 family aircraft, which represent fuel-saving large wing tip devices.  

The carrier took delivery of its latest A320 at the Airbus facility in Tolouse, and the new aircraft has gone straight into service across Air Arabia’s global network of 84 destinations, which it serves from three hubs in UAE, Morocco and Egypt.

Source: Air Arabia

العربية للطيران تتسلم ثاني طائرة ايرباص مزوّدة بمقومات شاركلِت للعام 2013

09 مارس 2013
أعلنت العربية للطيران عن استلامها لثاني طائرات ايرباص A320 المزوّدة بمقوّمات شاركلت للعام 2013. 

وقد إستلمت العربية للطيران أول طائرة من هذا النوع في شهر يناير، لتصبح بذلك شركة الطيران الأولى في منطقة الشرق الأوسط التي تتسلم طائرة ايرباص A320 مزودة بمقومات شاركلِت التي تتوفر كتجهيز اختياري لطائرات إيرباص A320 الحديثة الصنع، حيث يتم تزويد أجنحة هذه الطائرات بمقومات كبيرة لطرفي الجناحين مصممة خصيصاً لتوفير استهلاك الوقود.

وقد استلمت الشركة آخر طائرات A320 من منشأة ايرباص في مدينة تولوز الفرنسية، وجرى وضع الطائرة الجديدة مباشرة في الخدمة ضمن شبكة العربية للطيران العالمية والتي تضم 84 وجهة، وتدير عملياتها من 3 مراكز رئيسية في كل من الإمارات العربية المتّحدة والمغرب ومصر. 

المصدر: البوابة   

follow us on