• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Related News

Air Arabia reports strong first quarter 2018 net profit of AED110 million, up 8%

11 May 2018

Air Arabia PJSC reported strong financial results for the first quarter of 2018 as the Middle East’s first and largest low cost carrier continued to deliver solid commercial and operational results.

 

Air Arabia reported a net profit of AED110 million for the three months ending March 31, 2018, an 8 percent increase compared to the corresponding 2017 figure of AED102 million. In the same period, the airline posted a turnover of AED877 million, an 8 percent increase compared to the first quarter of last year. More than 2 million passengers flew with Air Arabia between January and March 2018, in line with the record number of passengers carried in the first quarter of last year. The airline’s average seat load factor – or passengers carried as a percentage of available seats – during the first three months of 2018 stood at an impressive 80 per cent.

 

Air Arabia added three new routes from its hubs in the UAE and Egypt in the first three months of 2018, with flights commencing from Sharjah to Moscow Sheremetyevo in Russia and to Jeddah and Kuwait from Sohag in Egypt. This was followed by the announcement of new flights from Sharjah to Qabala in Azerbaijan; Izmir and Bodrum in Turkey staring June 2018 and to Grozny in Russia starting April 2018. The carrier has also received the ‘Corporate Editor Choice Award’ at the 2018 Air Transport Awards demonstrating Air Arabia’s continued commitment to passenger satisfaction and development within the industry.

 

Source: Air Arabia

العربية للطيران تحقق أرباحاً صافية قوية في الربع الأول بلغت 110 مليون درهم بارتفاع نسبته %8

11 مايو 2018

أعلنت العربية للطيران (ش. م. ع.) عن تسجيل نتائج مالية قوية خلال الربع الأول من العام 2018 حيث تواصل أول واكبر ناقلة اقتصادية في الشرق الأوسط وشمال افريقيا الأداء القوي على المستويين التجاري والتشغيلي.

 

وسجلت العربية للطيران أرباحاً صافية بلغت 110 مليون درهم عن الفترة المنتهية في 31 مارس 2018 وذلك بارتفاع نسبته 8% مقارنة مع 102 مليون درهم تم تسجيلها عن الفترة عينها من العام الماضي. فيما وصلت الإيرادات خلال الربع الأول من العام الحالي إلى 877 مليون درهم وذلك بارتفاع نسبته 8% عن إيرادات الربع الأول من العام 2017. ونقلت العربية للطيران على متن اسطولها أكثر من 2 مليون مسافر خلال الفترة بين مطلع يناير ونهاية مارس من العام 2018 لينسجم ذلك مع الرقم المرتفع الذي سجلته الناقلة خلال الربع الأول من العام الماضي. وجاء معدل إشغال المقاعد (نسبة عدد المسافرين مقابل عدد المقاعد المتاحة) خلال الربع الأول من العام 2018 عند 80٪ وهو ما يعتبر معدلاً مرتفعاً في قطاع الطيران.

 

هذا وقد أضافت العربية للطيران ثلاث وجهات جديدة خلال الربع الاول من العام الحالي حيث انطلقت الرحلات بين الشارقة ومطار شيرميتيافو في موسكو والى جدة والكويت انطلاقا من سوهاج في مصر. وتبع ذلك الإعلان عن رحلات جديدة من الشارقة إلى قابالا في أذربيجان وأزمير وبودرم في تركيا في يونيو 2018 وإلى غروزني في روسيا ابتداء من أبريل 2018. هذا وقد فازت "العربية للطيران" بجائزة "اختيار المحررين" خلال حفل توزيع "جوائز قطاع النقل الجوي 2018" والتي عكست التزام الشركة الدائم بتحقيق رضا عملائها، وسعيها المتواصل لتطوير خدماتها وعملياتها وقطاع النقل الجوي بشكل عام.

 

المصدر: العربية للطيران

follow us on