• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Air Arabia record passenger traffic grows 22% in August

12 September 2012
Air Arabia announced that it has welcomed 379,092 passengers in August 2012, an increase of over 22% compared to the corresponding month in 2011.

The airline also reported that the average seat load factor - passengers as a percentage of total seats available – for the month stood at 83%, registering an increase of three per cent over the figure for August 2011. 

“Eid break is a busy period for air travel across the region, especially this year where the industry witnessed a significant increase in passenger traffic,” said Adel Ali, Group Chief Executive Officer, Air Arabia. “More customers continue to take full advantage of Air Arabia’s affordable fares to an ever growing range of destinations. This demonstrates the single most strength of Air Arabia – its proven business model and product offering.”

In the second quarter of this year, the low-cost pioneer carried 1.3 million passengers, an increase of over 15% compared to the corresponding period in 2011. The airline attributes this impressive growth to its ever growing customer demand for its value-for-money services.

Air Arabia recently announced the launch of service to Odessa in Ukraine, marking the airline’s 76th destination worldwide. In addition, the airline also increased frequency to New Delhi to double daily from its Sharjah hub.

Source: Air Arabia

العربية للطيران تسجل نمواً بنسبة 22% في عدد المسافرين خلال شهر أغسطس

12 سبتمبر 2012
أعلنت العربية للطيران عن استقبالها 379,092 مسافراً على متن رحلاتها خلال شهر أغسطس 2012، مسجلة نمواً بلغ 22% في عدد المسافرين مقارنة بالفترة ذاتها من العام 2011. كما كشفت الشركة عن معدل إشغال المقاعد - نسبة عدد المسافرين إلى عدد المقاعد المتاحة- للشهر ذاته حيث بلغ 83%، بزيادة قدرها 3% مقارنة بشهر أغسطس من العام 2011. 

وبهذه المناسبة قال عادل علي، الرئيس التنفيذي لمجموعة العربية للطيران: "تعتبر فترة الاعياد من أكثر أوقات العام التي تنشط فيها حركة المسافرين في المنطقة، إلا أن العام الحالي بشكل خاص شهد زيادة ملحوظة في عدد المسافرين على امتداد القطاع ككل."

وأضاف: "في الوقت الذي يحرص فيه المزيد من المسافرين الاستفادة من الأسعار المميزة التي تقدمها العربية للطيران إلى مجموعة متنامية من الوجهات العالمية، فإن هذه النتائج تعكس بفعالية نموذج أعمال الشركة الناجح وخدماتها المتنوعة."

وقد تمكنت الشركة خلال الربع الثاني من العام 2012 نقل 1.3 مليون مسافر، محققة بذلك زيادة تبلغ 15% مقارنة بالفترة ذاتها من العام السابق، وتعزو الشركة هذا النمو الملفت الذي حققته إلى تزايد طلب العملاء على خيارات القيمة مقابل المال التي تقدمها. 

وكانت العربية للطيران قد أعلنت مؤخراً إطلاق رحلاتها إلى مدينة أوديسا في أوكرانيا، لترفع بذلك إجمالي عدد الوجهات التي تسير رحلاتها إليها إلى 76 وجهة عالمية. ومن ناحية أخرى، قامت الشركة أيضاً بزيادة عدد رحلاتها إلى نيودلهي إلى رحلتين يومياً انطلاقاً من مركز عملياتها الرئيسي في مطار الشارقة الدولي في دولة الإمارات العربية المتحدة.

المصدر: العربية للطيران
follow us on