• What’s New

News Search

RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.
RadDatePicker
RadDatePicker
Open the calendar popup.

Air Arabia flies high with strong passenger numbers

20 July 2012
Air Arabia announced that it has welcomed 1.3 million passengers in the second quarter of 2012, an increase of over 15% compared to the corresponding period in 2011. In June 2012 alone, the airline carried some 466,474 customers - the highest number of passengers that the airline handled in a month by far.

The airline also reported that the average seat load factor for the second quarter of 2012 stood at 85%, registering an increase of 3% over the figure for the second quarter of last year. The airline attributes this impressive growth to its wider range of destinations and the value for money services.  

Since the beginning of 2012, Air Arabia introduced two new routes to its award-winning network from Sharjah International Airport, including, Taif in Saudi Arabia, and Salalah in Oman. In addition, the airline also increased daily frequencies to Moscow, Kuwait, Nagpur and Dammam from its Sharjah hub.  

Source: Air Arabia

العربية للطيران تحقق نمواً قوياً في عدد المسافرين خلال الربع الثاني من العام 2012

20 يوليو 2012
أعلنت العربية للطيران أنها نقلت 1,3 مليون مسافر على متن طائراتها خلال الربع الثاني من عام 2012، وذلك بزيادة تجاوزت 15% مقارنة بالفترة ذاتها من العام 2011. ونقلت الشركة خلال شهر يونيو الفائت وحده 466,474 مسافراً، وهو الرقم الأعلى من حيث عدد المسافرين الذي سجلته الشركة في شهر واحد حتى الان.

كما ذكرت العربية للطيران أن معدل إشغال المقاعد بلغ 85% في الربع الثاني من عام 2012، محققاً زيادة قدرها 3% عن الربع الثاني من العام الفائت. وتعزو الشركة هذا النمو إلى اتساع نطاق وجهاتها وخيارات القيمة مقابل المال التي تقدمها.

ومنذ بداية العام 2012، وسعت العربية للطيران شبكة وجهاتها المميزة  بإضافة وجهتين جديدتين إلى الطائف في المملكة العربية السعودية، وصلالة في سلطنة عمان وذلك انطلاقاً من مركزها الرئيسي في مطار الشارقة الدولي. كما زادت الشركة عدد رحلاتها اليومية بين مطار الشارقة الدولي وكل من موسكو، والكويت، وناجبور، والدمام.

المصدر: العربية للطيران
follow us on